Pracovní vyučování 9. ročník
(Tématický plán zde )
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Plánované prověrky:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
prosinec 2022, leden 2023 právě probírané učivo: Broušení. Spojování hřebíky
- základní pojmy: brusný papír/plátno, hrubost, brusný špalík;
hřebík, kladivo, kleště
- k procvičení:
Jaký je účel broušení?
Jmenuj pomůcku - nástroj pro broušení.
Co je brusivem?
Co značí číslo na rubu brusného papíru/plátna? (Čím je dáno?)
Jaké jsou parametry hřebíku? Vysvětli na příkladu "2 x 70" .
Vysvětli, jak určujeme ideální délku hřebíku pro spojení.
Jaké 2 (3) hlavní části má kladivo?
Co znamená číslo na hlavě kladiva? (200, 500, ...)
Jaký nástroj používáme pro vytažení hřebíku, např. ohnutého?
Jmenuj typy - druhy kleští.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
říjen, listopad, prosinec 2022 právě probírané učivo: Polytechnická hnízda - Pilování; vrtání
- k procvičení:
Jaké 2 hlavní části má pilník?
Jaké tvary těla může mít pilník?
Jaký je základní postoj při pilování?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
říjen 2022 právě probírané učivo: Polytechnická hnízda - Měření, orýsování kovu
- základní pojmy: ocelové měřidlo, rýsovací jehla, kružidlo, důlčík
- k procvičení:
Jmenuj nástroje k měření a orýsování kovů.
Popiš, k čemu se používají.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
září, říjen, listopad, prosinec 2022 právě probírané učivo: Rašplování, pilování
- základní pojmy: rašpolvání x pilování, rašple, pilník, tělo se seky, tvar plochý, úsečový,
kruhový, trojhranný, čtyřhranný, zásady rašplování (pilování)
- k procvičení:
Popiš rozdíly mezi rašplováním x pilováním.
Jaké 2 hlavní části má rašple (pilník)?
Jaké tvary těla může mít rašple (pilník)?
Jaký je základní postoj při rašplování (pilování)?
Jaké další zásady při rašplování (pilování) musíme dodržovat?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
září 2022 právě probírané učivo: Orýsování, upínání, řezání
- základní pojmy: orýsování, úhelník, upínání, svěrák, ztužidlo, řezání, pila ocaska, pila
čepovka, pilový list, rozvod zubů, zásady řezání
- k procvičení:
Jmenuj (postupně) základní pracovní operace při práci se dřevem.
Co je to orýsování? Jaké nástroje, pomůcky použiješ?
K čemu slouží úhelník?
Jmenuj nástroje, pomůcky pro upínání materiálu.
Jakou hlavní zásadu při upínání musíš dodržet?
Jmenuj 2 druhy pil pro práci se dřevem. V čem je jejich základní rozdíl?
Čemu říkáme rozvod pily? Jaký je jeho důvod?
Jaký je základní postoj při řezání?
Jaké další zásady při řezání musíme dodržovat?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
září 2022 právě probírané učivo: Základy technického kreslení
- základní pojmy: technický výkres, plná čára, čárkovaná č., prostorové x pravoúhlé
zobrazení, nárys, půdorys, bokorys, pomocná čára, kótovací čára,
kóta, měřítko výkresu, popisové pole
- k procvičení:
Co je to technický výkres? Kde všude se s ním můžeme setkat?
Jaké rozeznáváme 3 základní druhy čar?
Kde se používá čára plná? čárkovaná? čerchovaná?
Jaké používáme 2 základní druhy zobrazování?
Jaké 3 základní pohledy máme v pravoúhlém zobrazení?
Co je to kóta? V jakých je jednotkách?
Popiš postup kótování?
Jmenuj 2 zásady psaní kót?
Co udává měřítko technického výkresu?
Čemu říkáme popisové pole? Co z něho vyčteme?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
září 2022 právě probírané učivo: Úvodní hodina
- základní pojmy: obsah předmětu Čsp 9, bezpečnost práce ve školní dílně,
základní materiály a nástroje pro práci s nimi
- k procvičení:
Jmenuj zásady bezpečného chování ve školní dílně.
RYCHLÝ KONTAKT
Základní škola, Praha 10, Břečťanová 2919/6, příspěvková organizace
Břečťanová 2919/6
106 00 Praha 10
IČO: 47611871
IZO: 047611871
DIČ: neplátce
č.ú.: 2000742329/0800
tel.: +420 272 651 133
e-mail: skola@zsbrectanova.cz
datová schránka: is6xmbd
Kalendář akcí
-
12. 5. - 16. 5. ŠVP Doksy
4. A, 5. A - 12. 5. Muzeum hudby, 2. A, 2. B
- 12. 5. Prevence PČR, 6. třídy
- 13. 5. Prevence PČR, 7. třídy
- 13. 5. Trestní odpovědnost, 9. A
- 13. 5. Vernisáž s vystoupením pro maminky, 2. A
- 14. 5. Muzeum PČR, 1. C
- 14. 5. Drogová problematika - prevence, 8. A, 8. B
- 14. 5. Dopravní výchova, 3. A
- 14. 5. Žižkovská věž, 6. odděl. ŠD
- 15. 5. Drogová problematika - prevence, 8. C
- 15. 5. Exkurze včelí farma, 3. B
- 16. 5. Házená - ukázková hodina, 1.- 3. třídy
-
16. 5. Trestní odpovědnost
9. B, 9. C -
16. 5. Šikana a kyberšikana
6. C, 7. C -
16. 5. Energetická gramotnost
9. třídy -
19. 5. Pokusy ve ŠD
1.,2. odděl. ŠD -
19. 5. Vodárna - hřiště
5. odděl. ŠD -
20. 5. Hláskování s Lipánkem
1. A -
každé úterý 14.00 - 15.00
otevřena žákovská knihovna a pracovna informatiky (pavilon E 1. patro)
-
každou středu 13.30 - 14.00
konzultace pro žáky 1. stupně
-
každou středu 14.00 - 14.30
konzultace pro žáky 2. stupně