Rychlost reakcí, 8.B (J. Lišková)
23.04.2025Dne 23. dubna se žáci 8.B vydali na exkurzi do science centra iQLANDIA v Liberci, kde se ponořili do fascinujícího světa chemických reakcí. Během interaktivního programu si vyzkoušeli například chemickou obdobu přesýpacích hodin – zábavnou reakci, u které mohli pozorovat nejen barevné změny, ale i zjistit, jak ji lze urychlit. V další části programu sledovali reakci, při které zinek vytěsňuje měď z roztoku modré skalice. Nechyběl ani pokus s manganem, kdy jej převedli z nejvyššího oxidačního čísla na dvojmocný stav. Žáci se také zabývali otázkou, zda rychlost chemických reakcí ovlivňuje velikost reakčního povrchu – odpověď si ověřili na vlastní oči. Vyzkoušeli si hned několik způsobů, jak reakce urychlit, a zjistili, jaké faktory hrají klíčovou roli. Výprava do iQLANDIE byla nejen zábavná, ale i poučná – a možná mezi žáky probudila budoucí chemiky.
RYCHLÝ KONTAKT
Základní škola, Praha 10, Břečťanová 2919/6, příspěvková organizace
Břečťanová 2919/6
106 00 Praha 10
IČO: 47611871
IZO: 047611871
DIČ: neplátce
č.ú.: 2000742329/0800
tel.: +420 272 651 133
e-mail: skola@zsbrectanova.cz
datová schránka: is6xmbd
Kalendář akcí
- 30. 4. Prevence - mimořádné události, 3. třídy
- 30. 4. Solná jeskyně, 3. odděl. ŠD
- 30. 4. Čarodějnice, ŠD
- 2. 5. ZOO Praha, 3. B
- 2. 5. Národní muzeum, 5. A
- 5. 5. Dopravní výchova, 4. A, 4. B
- 5. 5. Prevence PČR, 1. třídy
- 5. 5. Wellbeing, 7. A, 7. C
- 5. 5. Prevence - doprava, 3. A
- 6. 5. Dopravní výchova, 5. A, 5. C
- 6. 5. Prevence PČR, 2. třídy
- 6. 5. Prevence - doprava, 3. B, 3. C
- 7. 5. Dinolive, 2. třídy
- 7. 5. Dopravní výchova, 5. B
- 7. 5. Prevence - mezilidské vztahy, 4. A, 4. B
- 7. 5. Kyberšikana, 5. A, 5. B
- 7. 5. Přespávání ve škole, 6. A
- 8. 5. Přespávání ve škole, 8. B
- 9. 5. Muzeum iluzí, 8. C
- 9. 5. Bowling, 8. B
-
každé úterý 14.00 - 15.00
otevřena žákovská knihovna a pracovna informatiky (pavilon E 1. patro)
-
každou středu 13.30 - 14.00
konzultace pro žáky 1. stupně
-
každou středu 14.00 - 14.30
konzultace pro žáky 2. stupně