Škola v přírodě Střelské Hoštice, 1. stupeň (H. Přikrylová)

04.06.2016

návrat v pátek 10. 6. v 11.30

středa 8. 6.
Dorazili jsme přes oceán do země Indiánů. Dusot koní přehlušil křik všech dětí. Týmy se rozdělily pro různorodé plnění úkolů. Část vyrazila na obhlídku indiánských osad a pomáhala s přípravou místních večerních rituálů. ‎Ostatní plánovali poslední cestu do rodné země. Šaman posvětil zdar dobrého dojezdu a úspěch celé výpravy. Loď do Londýna odjíždí v nočních hodinách. Snad se nepřihodí nic nečekaného. Podle lodního řádu dorazí výprava v pátek 10. 6. 2016  v 11.30 do londýnského přístavu.

úterý 7. 6.
Den nám začal nemilou zprávou. Člen týmu byl unesen šanghajskou mafií. Výkupné bylo vysoké, 21 sladkostí. Zdlouhavá  jednání  byla úspěšná a všichni se mohli vydat na cestu do Káhiry. Zdolali jsme vrcholky  pyramid a Nil nám nezůstal utajen. Cesta byla plná nástrah a některé týmy odpoledne nestihly loď do Istanbulu, musí čekat do rána.
Ti,  kterým se podařilo doplout do Istanbulu včas, navštívili tržiště Eminonu s kořením  a sladkým lokumem.   Výprava bohužel cestou ztratila kufry a bylo tak třeba obstarat nové ošacení.
Ráno vyplouváme směr Amerika. Věřím, že do té doby se k nám přidají i ostatní. Hurá na Indiány!

pondělí 6. 6.
Ráno se výprava týmů vydala směrem do Šanghaje. Vzhledem k časovému náskoku jsme mohli cestou navštívit přírodovědnou stanici v Horažďovicích a vyzkoušet si výrobu provázků z vlny. Přepluli jsme místní louži Jihočínského moře a měli jsme potěšení svézt se šanghajskou rikšou (MHD Horažďovice). Město bylo dobyto ještě před večeří, a tak členové týmů odpočívali různě po čajovnách a sledovali kolorit města.
Většině se ztenčila finanční rezerva, a tak zítra  bude třeba vydělat dostatečnou  hotovost pro přesun do Istambulu a Káhiry. Šli jsme opravdu brzo spát.

neděle 5. 6.
Celý týden se nese v duchu Cesty kolem světa za 80 dní. Včera večer jsme se v reformním klubu vsadili a vydali v dílčích týmech na cestu.
Dnes byl náročný den, dopoledne nás navštívila skupina Vendeta - historický šerm. Předvedli nám souboj šermířů a výstřely ze slavnostního děla .
Samozřejmě nebyla opomenuta ani příprava na výuku a samotná výuka.
Po obědě jsme navštívili místní kemp, kde hasiči ze Strakonic připravili dětský den plný her a zábavy.  Na večer jsme opět cestovali kolem světa. V orientačním běhu byl dobyt Singapoor a večer byl zakončen výtečnou pyžamovou party.
Phileas Fogg a tým cestovatelů

sobota 4. 6.

Před 12. h jsme dorazili do Střelských Hoštic.