Lyžařský kurz, 2. stupeň (M. Buchar, P. Mátl)

29.01.2016

pátek 5. 2.
Odjezd
z Janských Lázní po 9 h, příjezd do Prahy kolem 12 h (dle povětrnostních podmínek).

čtvrtek 4. 2.
Poslední lyžařský den nás čekal na měřeném úseku sjezdovky Sport 1 závod ve slalomu. Přes noc napadlo na tvrdý podklad z minulého dne asi 5 cm nového sněhu, podmínky byly tedy příznivé i pro začínající lyžaře. Dvě měřená kola úspěšně zvládli všichni lyžaři i snowboardisté. Odpoledne se jedeme rozloučit se sjezdovými tratěmi na Černé hoře, stále sněží. Začíná nejlepší lyžování. Po příjezdu ze svahu začínáme balit, po večeři máme vyhlášení výsledků dopoledního slalomu, zhodnocení kurzu a závěrečnou diskotéku.

středa 3. 2.
I přesto, že v noci pršelo, jsou sněhové podmínky ráno dobré. Opět mrzne, sjezdové tratě jsou proto tvrdší. Všechny družstva vyrážíme procvičovat techniku sjezdového lyžování. Jezdíme "pod kabinkou", Hofmanky, Protěž, Anděl, Sport 1, dopoledne i odpoledne 1 družstvo na snowbladech cvičí základy carvingu. Po večeři nás čekají společenské hry, tentokrát v režii jednotlivých tříd.

úterý 2. 2.

Je stále teplo a proto vycházíme opět v 8.30. Sjezdové tratě jsou urolbované od večera, drží tedy celé dopoledne. Včerejší déšť vystřídala opět mlha. Díky méně přívětivému počasí je sjezdovka téměr "jenom naše". Ideální pro nácvik a procvičování, podle družstev, dlouhý oblouk, krátký oblouk, řezaný oblouk, smýkaný oblouk, oblouk carvingového typu, ... Po obědě máte předepsaný odpočinkový půlden, necháváme regenerovat svaly, zapojujeme mysl. Ve skupinkách procházíme 5 stanovišť, kde nás čekají Jungle speed, Dobble, Aktivity, Osobnost a Město, rostlina, .... Po večeři jsou na programu přednášky Lyžařská výzbroj a výstroj a Sjezdové techniky, a očekávaná diskotéka.

pondělí 1. 2.
Na svah vyrážíme již v 8.30, abychom si užili "manžestr". Techniku sjezdového oblouku trénujeme na tratích z Černé hory a na nových Hofmankách (s vyhřívanou 6-ti sedačkovou lanovkou). Je trochu mlha, ale jinak sněhové podmínky dobré.
Odpoledne se otepluje a začíná i pršet. Ve výcviku pokračujeme na svahu u hotelu, 1. družstvo trénuje na snowbladech techniku carvingového oblouku. Menší skupinka jede vyzkoušet sjezdové tratě do Pece pod Sněžkou. Po večeři nás čekají přednášky Mazání lyží a Snowboardová výzbroj a výstroj.

neděle 31. 1.
Dnes je "běžkařský den"; sněhové podmínky se zlepšily, přes noc napadlo asi 5 - 7 cm čerstvého sněhu . Dopoledne po družstvech cvičíme techniku "klasiky", zkušenější volný styl - "bruslení". Po dobrém obědě (uzené s bramborovou kaší) si všichni rádi odpočineme, od 14 h nás čeká běžkařský závod - 3 kolečka v blízkosti TV vysílače Černá hora + 1 vědomostní otázka (ze sportu, Krkonoš, matematiky, fyziky, zeměpisu, angličtiny). Urputně bojujeme s časomírou, ale po celou trasu sportovně a čestně. V podvečer besedujeme se členem Horské služby Krkonoše na téma první pomoc. Před večeří ještě proběhne vyhlášení výsledků odpoledního závodu.

sobota 30. 1.
Po snídani vyrážíme na svah vedle hotelu, kde jsme rozděleni do družstev - 4 sjezdařů a 2 snowboardistů. Začátečníci se seznamují s jízdou na vleku a s prvními krůčky na lyžích, pokročilí pilují řezaný oblouk. Po obědě se rozdělujeme, někdo jezdí na Černé hoře, jiní pokračují s výcvikem na svahu u hotelu. Začátečníci již nejsou začátečníky. Po večeři se zaujetím posloucháme přednášku "Nebezpečí hor", následují společenské hry.

pátek 29. 1.

Za necelé 2 hodiny jsme dorazili do Janských Lázní, přeložili věci do kabinkové lanovky a vyjeli za nimi. Kolem 17 h proběhlo ubytování, v 18 h večeře (Boloňské špagety) a teď posloucháme základní organizační informace k LVK.