Škola v přírodě Černá hora
(J. Kůstka, V. Štěpánová, L. Nevařilová)

20.05.2022

pátek 27. 5.
5.C - Máme poslední snídani a těšíme se do školy!
6.B - Zdravíme naposledy rodiče z autobusu. Horský hotel Černá Hora za sebou necháváme v mlze a těšíme se na Vás :) Moc jsme si to tady užili.

čtvrtek 26. 5.
5.C - Ve čtvrtek byl náš předposlední den na škole v přírodě. Po svačině jsme potřebovali dokončit naše cestovatelské deníky, a tak jsme se s chutí pustili do práce. Děti psaly, kreslily, četly, skládaly, stříhaly a dokončovaly svoji celotýdenní práci. Abychom si i poslední den užili krásnou krkonošskou přírodu, vyrazili jsme do lesa hledat stopy. Nachystala jsem si s sebou sádru, misky, špachtle, vodu a hurá ven! Naučili jsme se sádru rozdělat, ale i zalít stopy. Po obědě jsme společně vyhodnotili soutěže a čekalo nás už jen balení. Myslím, že všechny děti byly spokojené! Každý z naší třídy 5. C si na památku veze domů diplom, ale i spoustu zážitků z našich společných aktivit!
6.B - Ve čtvrtek bylo ráno sluníčko, proto jsme mohli vyrazit na naši pravidelnou rozcvičku. Ta nás dobře naladila a připravila nás na dopolední vyučování. Zvládli jsme zeměpis propojený s matematikou, doplňovačku na vyjmenovaná slova v českém jazyce, příklady do fyziky a anglickou gramatiku. Naší výuku jsme zakončili zpěvem anglické pirátské písničky a kvízem z túry z předchozího dne. Po odpoledním klidu jsme pomocí indicií hledali poklad, na kterém jsme si pochutnali. Zbytek času jsme strávili sportováním, někteří aktivně na hřišti, někteří u televize fanděním českým hokejistům. Po večeři jsme ukončili a vyhodnotili soutěž Trosečníků. Z obdržených diplomů máme velkou radost a těšíme se domů.

středa 25. 5.
5.C - Ve středu nás čekal druhý celodenní výlet. A protože jsme sledovali předpověď počasí, rozhodli jsme se pro změnu plánu. Čekal nás deštivý den. Po snídani jsme poklidnou chůzí vyrazili na Kolínskou boudu, kam pro nás přijel „auto-vláček“. Byli jsme potěšeni, protože přestalo pršet. Cesta do Pece pod Sněžkou nám utekla rychle, těšili jsme se na bowling. Hráli jsme skoro dvě hodiny. Některé děti hrály prvně, a šlo jim to velice dobře! Při zpáteční cestě se objevily komplikace. Auto-vláček pro nás sice přijel, ale nemohl nás dopravit zpět kvůli náhlé práci na silnici. Dopravil nás tedy do Janských Lázní a odtud jsme museli na Černou horu lanovkou. Po svačině jsme se učili a dokončovali jsme předem připravený učební plán. Ve skupinkách děti nakreslily zajímavé plakáty na karneval. A začaly si chystat masky. Po večeři se „páťáci“ dostavili na karnevalový rej. Hudba hrála a děti tančily. Zítra se budeme loučit s kouzelnou přírodou Krkonoš.
6.B - Ve středu jsme bohužel kvůli vydatnému dešti museli vynechat naši pravidelnou ranní rozcvičku. Vydatný déšť vydržel celé dopoledne, to nám ale při výuce v hotelu vůbec nevadilo. Zvládli jsme hodinu matematiky (pravidla dělitelnosti čísel a jejich procvičování), anglického jazyka (hry na upevňování slovní zásoby a procvičování časů, trénink anglické písničky pro piráty) a ČSP, které nás bavilo nejvíce, protože jsme si vyráběli origami - papírové skákající žáby. Pár žabiček jsme vyrobili i pro kamarády ze 3. tříd. Po obědě jsme se při mírném mrholení vydali na hřebenovou túru po místních boudách. Na Kábrtově boudě jsme zahájili zmrzlinovým pohárem naše putování a vydali na několik kilometrů vzdálenou Kolínskou boudu. Tady jsme se zahřáli horkou čokoládou a podívali se na místní farma zoo (ovečky a jehňátka, lamy a kozy). Cestou zpět z mlhy vystoupily protější hřebeny a měli jsme možnost prohlédnout si i nejvyšší horu České republiky, Sněžku. Všechny zážitky jsme si opět zapsali do našich deníků. Den jsme uzavřeli tancem a zpěvem na diskotéce v jídelně, kterou jsme si báječné užili.

úterý 24. 5.
5.C - V úterý jsme se probudili do mlhy. Po snídani jsme využili umělecké vlohy a schopnosti dvou šikovných žaček a těšili jsme se na dopolední program, který pro nás připravily, a to rychlokresbu – pózy. Děti kreslily obyčejnými tužkami postavy přímo v lese u Kábrtovy boudy ve dvou skupinách. Vyhodnocení této aktivity proběhne ve čtvrtek večer. Vrátili jsme se na oběd a po odpočinku jsme pádili na návštěvu výtvarné dílny Bosorka v Janských Lázních. Děti si vyráběly lapače snů, deník nebo glazovaly hrneček/misku. Při zpáteční cestě jsme s dětmi ochutnaly lázeňské oplatky a prohlédly si sochu Krakonoše, která je tvořena haldou kamení, ze které vystupuje polovina Krakonošova těla. A zastihl nás déšť. Prvně. Naštěstí jsme měli pláštěnky a jeli jsme černohorským Expressem. V Horském hotelu na nás čekal čerstvý makovec, který pro nás upekl náš skvělý pan kuchař. K večeři jsme si pochutnali na svíčkové omáčce s houskovými knedlíky. Po večerní přípravě na vyučování nám paní učitelka z 6. B nakreslila na tváře české vlajky a spěchali jsme fandit našim hokejistům. Asi jsme fandili málo. Příště se polepšíme!
6.B - Úterní ráno jsme opět začali rozcvičkou na čerstvém vzduchu. Po snídani jsme se trošku zalekli počasí a radši zůstali na výuku v hotelu. Výuku jsme začali zeměpisem, kde jsme se dozvěděli nové informace o vnitřních geologických dějích (zemětřesení, sopečná činnost, vrásnění, kerná činnost). Výuku jsme doplnili o zajímavá videa. V rámci hodiny fyziky jsme opakovali převody jednotek a výpočty o hustotě těles. Zkoukli jsme také zajímavá videa o cívkách. Dopolední výuku jsme zakončili předmětem výchova k občanství, kde jsme si povídali o obci, jejím zřízení a fungování. Po obědě a odpoledním klidu jsme hráli přehazovanou a výsledky nás posunuli v naší trosečnické tabulce zase o kousek dál. Před deštěm a mlhou jsme se potom schovali v tělocvičně hotelu, kde naše sportovní odpoledne pokračovalo. Naše dobrá nálada se nevytratila ani večer, kdy jsme si na tváře namalovali české vlajky a ze všech sil fandili českému hokejovému týmu. Prohra nás netrápí a těšíme se na další zápasy.

pondělí 23. 5.
5.C - V pondělí jsme po snídani odešli na lanovku a přemístili jsme se do Janských Lázní. Odtud jsme se pěšky vydali do Farmaparku Muchomůrka. Prošli jsme centrum Janských Lázní a lesem jsme se dostali do Svobody nad Úpou, kde jsme si v parku užívali asi pět hodin přítomnost domácích zvířat. Děti byly nadšené a šťastné, a vůbec nechtěly odejít. Při zpáteční cestě jsme navštívili cukrárnu a poseděli jsme si na kolonádě. Ochutnali jsme i zdejší léčivý pramen. Počasí nám opět přálo.
6.B - V pondělí se po rozcvičce a snídani trosečníci vydali na průzkum okolí. Sjeli jsme lanovkou dolů do Janských lázní, kde jsme se vydali do Farmparku Muchomůrka. Tam byla různá zvířátka (kozy, ovce, králíci, koně, slepice,...), která jsme pozorovali, některá i hladili. Tamější prostor nám posloužil i pro sportovní aktivity (florbal, házení na koš, "tenis",...). Poté jsme se vydali zpět do Janských lázní, kde jsme měli na náměstí rozchod. Koupili jsme si zde upomínkové předměty a doplnili naše zásoby. Naší poslední zastávkou byla Stezka korunami stromů, kde jsme se vydrápali nahoru a měli krásný rozhled do okolí. Někteří využili možnost zkrácení cesty a sjeli dolů tobogánem. Poté jsme ukončili náš průzkum a lanovkou vyjeli nahoru na Černou horu. Po večeři jsme si vše zapsali do deníčků, prověřili načerpané informace v kvízu a dozdobili naše amulety. Po vyhlášení kvízu jsme padli únavou do postele, měli jsme v nohách cca 15 km.

neděle 22. 5.
5.C - V neděli si děti vyzkoušely sportovní aktivity v parku Kabinka. Jezdily na motokárách, lezly na horolezecké stěně, hopsaly, skákaly, běhaly a užívaly si krásný den. Děti se těšily na oběd, pan kuchař uvařil výborné sladké knedlíky! Odpoledne zvládly orientační běh ve smíšených skupinách 3., 5. a 6. tříd. Celý den jsme si moc užili a všichni jsme v pořádku! Počasí máme skvělé!
6.B - V neděli jsme pokračovali v naší trosečnické hře. Na túře blízkými lesy jsme si postavili modely trosečnických obydlí. Odpoledne jsme se připojili k orientačnímu běhu, kde jsme plnili různé úkoly v našem okolí. Nikdo nezabloudil, a proto byl pro nás každý vítězem. Po večeři jsme si naše zážitky zase zapsali do deníku a vyrobili jsme si keramické amulety.

sobota 21. 5.
5.C - V sobotu jsme se probudili do krásného dne. Po snídani jsme se vydali na rozhlednu. Bohužel bylo zavřeno. Zvolili jsme tedy náhradní program, a to procházku na televizní vysílač. Výška věže je od země 78,3 m k nejvyšší anténě. Cestou zpět do hotelu jsme si pro děti připravily hod šiškou na cíl. Házení šiškami děti moc bavilo. Vítěze jsme odměnily dvěma bonbony a ostatní děti po splnění úkolu získaly jeden bonbon jako cenu útěchy. Dalším úkolem pro děti bylo postavit domeček pro skřítky. Pracovní činnosti, všichni mají jedničku s hvězdičkou!
6.B - V sobotu jsme zahájili naši celotýdenní aktivitu Trosečníci. Dopoledne jsme uskutečnili aktivity a hry se šiškami a udělali si procházku k televiznímu vysílači. Odpoledne jsme zdolali rozhlednu na Černé hoře a vyřádili se v dětském parku Kabinka. Děti večer prověřily své znalosti získané z informačních tabulí formou připraveného kvízu a zapsaly si zážitky do deníku, který si vyzdobily. Během dne plnily úkoly, které trosečníci potřebují ke svému přežití.

pátek 20. 5.
Po 15.30 jsme dorazili do Janských Lázní, přeložili zavazadla a vyjeli lanovkou na Černou horu. Jdeme se ubytovat a vybalit.
Všichni jsme v pořádku.

5.C - V pátek jsme kolem 15. 30 hodin dorazili autobusem do Janských Lázní. Cesta byla bez problémů. Počasí nám přálo a my jsme spěchali na lanovku Černohorský Express. Moc jsme si užili výhledy z lanovky, a hned po příchodu do Horského hotelu jsme se ubytovali. Vybalili jsme si kufry, batohy, cestovní tašky a spěchali jsme na výbornou večeři. Pan kuchař vaří úžasně! Po večeři jsme si na čerstvém horském vzduchu připomněli pravidla, která budeme dodržovat, a dvakrát jsme nadšeně vyběhli kopec před hotelem. Sluníčko již zapadalo, a tak jsme se vrátili do hotelu, abychom se přichystali na první noc bez rodičů. Den jsme si užili a těšíme se na zítřek!