5.B (Mgr. Martina Hrkalová)

Dnes v úterý 28. 6. jsme se s dětmi vypravili oslavit blížící se konec školního roku do Hop Areny. Tentokrát bylo vytvoření fotodokumentace poněkud náročnější, ale na pár fotkách snad své nadšené "skokany" poznáte :-) Odkaz na galerii: https://photos.app.goo.gl/LM1LLWD1LMw4fYhe6



Milí rodiče, ve čtvrtek 23. 6. jsme se s dětmi vypravili na výlet do Dubče. Celkem jsme ušli asi 8 kilometrů krásnou trasou kolem rybníka, vyšplhali jsme si na skalní vyhlídku a za odměnu si u mlýna opekli buřty. Poté jsme pozdravili srnky a jeleny a vydali se do cíle naší výpravy - do panské zahrady, kde se kluci bez váhání pustili do stavění hráze v potoku a další skupinka se rozhodla nejdřív prozkoumat přírodní labyrint a stezku pro bosé nohy. Výlet se velmi vydařil, nálada i počasí byly na jedničku s hvězdičkou :-) Odkaz na galerii zde: https://photos.app.goo.gl/p322XJmqFusxYSph9



Milí rodiče,


jak víte (děti mají napsáno v ŽK), zítra 23. 6. jedeme na výlet do Dubče. Navštívíme park s bludištěm a stezkou pro bosé nohy, děti se budou moct osvěžit v potůčku: https://www.kudyznudy.cz/aktivity/panska-zahrada-s-bludistem-v-praze-dubci. Dojdeme k oboře s jeleny, kde si v přilehlém stánku koupíme buřty, které si sami opečeme (budou hrazeny z fondu). Odjezd od školy je v 8:00 a návrat ve 12:35. S sebou svačinu, pití, lítačku. Děti prosím ráno namažte opalovacím krémem a nastříkejte repelentem.


Příští úterý 28. 6. pojedeme do Hop Arény: https://hoparena.cz/?gclid=CjwKCAjw-8qVBhANEiwAfjXLrp7blGmSwKF-g0LV6lf-lCcgG3L92OymCLL1N9O3sG0h2aCl0JNEOhoCtrUQAvD_BwE. Odjezd od školy bude nejpozději v 7:45, návrat ve 12:35. Děti donesou 100 Kč + pokud nemají, budou potřebovat speciální protiskluzové ponožky - dají se koupit na místě za 60 Kč. Zbytek ceny bude opět uhrazen z fondu. S sebou lítačku, pití, svačinu.


Věřím, že si děti obě akce užijí a Vy se můžete opět těšit na fotky :-)

V pátek 17. 6. si děti v rámci v rámci učiva o přímé a nepřímé řeči napsaly ve skupinkách vlastní scénáře ke krátkým divadelním hrám, které si následující pondělí společně zahrály. Odkaz na galerii zde: https://photos.app.goo.gl/dYHSAkBGxsczza4q8

Ve čtvrtek 16. 6. si děti vyzkoušely malování duhovými bublinami. Všichni pracovali velmi soustředěně a odměnou jim byla tato povedená výtvarná díla, v jejichž abstrakci si každý měl následně představit nějaký konkrétní obraz. Odkaz na galerii zde: https://photos.app.goo.gl/nyJbwuTX8jHEJRRe8

Ve středu 15. 6. jsme s dětmi měli filmové dopoledne. Děti si vybraly film "Yes day", ve kterém rodiče celý den na otázky dětí odpovídali "ano". Kdo má dost odvahy, může se námětem nechat inspirovat :-) Odkaz na fotky zde: https://photos.app.goo.gl/J9ynBowto9ZaCvBv5


Dnes jsme s dětmi vytvářeli vlastní motivační karty. Motivační citát si děti vymyslely samy, inspiraci pro jejich výtvarné ztvárnění jsme našli zde (Duhová kočka): 

Odkaz na fotky s kartami dětí: https://photos.app.goo.gl/cSRKPkHhjTZgKsr3A


Spoustu načerpané moudrosti přeje Martina Hrkalová :-)


Milí rodiče, milé děti,

posílám fotky z dnešního výletu do Kunratického lesoparku, který se myslím vyvedl na jedničku s hvězdičkou, a z dalších zajímavých aktivit a akcí, které jsme v posledních týdnech podnikli  :-)


Výlet do Kunratického lesoparku: https://photos.app.goo.gl/61Apr64SBpsD9fDz9

Matematika venku: https://photos.app.goo.gl/Ep4os9noGkhhzFtG9

Koncert dánské hudební skupiny: https://photos.app.goo.gl/fHnzSXEhnutjitN99

Hmyz a další "poletuchy" inspirované rostlinami ve školní zahradě: https://photos.app.goo.gl/w3CBNhGaBmv8A1k89

Živá sousoší a hádání jejich názvů: https://photos.app.goo.gl/6UEmKFRZumPkTD4y6

Tisk z polystyrenových tácků: https://photos.app.goo.gl/Q1qFb4f3EJHcJu4d9

Poslové jara: https://photos.app.goo.gl/6o88uh5zDHoAXFaM8

Základy ploškové animace: https://photos.app.goo.gl/NRkUP1nJ5F8chHJP8

Naše úroda: https://photos.app.goo.gl/RcjEvjFYtcmpKfkTA


Zdraví M. Hrkalová


Ukázka z tvoření venku 21. 4.


Když nám počasí přeje, chodíme na některé aktivity ven - na školní hřiště, školní pozemek a další krásná prostranství naší školy. Výtvarná výchova je pro zapojení "outdoorových" aktivit velmi vhodná, protože děti se uvolní a mohou naplno popustit uzdu své fantazii a zapojovat svou intuici, které při výtvarném vnímání, tvorbě i komunikaci hrají významnou roli  :-)

Ve středu 9. 5. nás do třídy přišel navštívit zástupce policie s programem Jak se chovat bezpečně (nejen) na internetu. Po přednášce následovala diskuze a děti si mohly své vědomosti a znalosti ověřit v závěrečném testu, za jehož správné řešení byly odměněny malým dárkem. Jak jsem psala v minulém příspěvku, tomuto tématu jsme se zrovna nedávno věnovali v rámci češtiny a výtvarné výchovy, takže si děti mohly vše zrekapitulovat, případně ujasnit případné otázky a nejasnosti v diskuzi s panem policistou :-)

Jeden z našich prvních výtvarných "počinů": DVOJÍ TVÁŘ INTERNETU


Výtvarný kontext oborový (VV): Pablo Picasso

Výtvarný kontext výukový/mezipředmětové vztahy: ČJ - diskuze s argumentací

Tento výtvarný úkol jsme propojili s aktivitami zaměřenými na kritické myšlení v rámci užívání intenetu a sociálních sítí.

ODKAZ NA GALERII ZDE: 

https://photos.app.goo.gl/Ucp3aiBsajeRDdC79


Zdraví M. Hrkalová


ORIGAMI JEŘÁBI

Minulý týden jsme s dětmi vyráběli origami jeřáby (návod pro ty, kteří by nevěděli, co s volným odpolednem, viz zde :-): https://www.youtube.com/watch?v=NdC4NE-eT9E) Nakonec se i přes prvopočáteční pátálie všem moc povedli a dokonce většina z nich skutečně "létala". Propojili jsme to i s geometrií, kde jsme se zrovna zabývali úlohami zaměřenými na rovzvíjení prostorové představivosti.


ODKAZ NA GALERII ZDE:

https://photos.app.goo.gl/xw3qsCLgajzgGtMc9



Milé "děti" a další příznivci třídy 5. B,

vítejte na našich stránkách! Budeme se zde s Vámi pravidelně  dělit o to, co se nám ve škole i mimo ni povedlo, i o další materiály a tipy, jak a kde si procvičovat aktuální učivo. Zároveň zde nepřítomné děti naleznou učivo daného dne, aby si ho mohly v rámci svých možností doplnit. 

Věřím, že se Vám naše příspěvky budou líbit a že ze všech našich nových zážitků, poznatků i dovedností budete mít stejnou radost jako my sami :-)

S pozdravem a přáním pěkných jarních dnů

Martina Hrkalová 


Rovnou přikládám nový příspěvek ze včerejška. V rámci dvou hodin výtvarné výchovvy jsme měli naplánovanou Výtvarnou vycházku I. (je pravděpodobné, že budou i další). Dětem jsem připravila pracovní list pro práci s vybranými uměleckými díly v okolí školy (viz  Výtvarná vycházka I nový.docxVýtvarná vycházka I (1) UKRAJINSKY.docx). Vybrala jsem dvě sochy v parku Mezi Zahrádkami, okolo kterých pravděpodobně mnozí pravidelně chodíte.  Autorem jedné z nich je umělec Jiří Babíček, jenž studoval v ateliéru Henriho Moora https://www.google.com/search?q=henry+moore&sxsrf=ALiCzsb9n6e8BRyLbytJleWvm9gUrSrqyQ:1651838454581&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjm3b7i6cr3AhU5_rsIHYjfDIoQ_AUoAXoECAIQAw&biw=1034&bih=616&dpr=1. Autor druhé sochy je neznámý. Počasí nám ale bohužel nepřálo, a tak jsme na aktivitách v rámci možností pracovali ve třídě. Na závěr si děti zkusily jednu ze soch (a rozkvetlý park) výtvarně vyjádřit, přičemž úroveň několika děl naprosto předčila má "očekávání". V úvozovkách proto, že za důležité při tvorbě jakéhokoliv typu považuji za důležité, aby se děti neměly potřebu porovnávat se svými vrstevníky, ale aby si proces tvorby pokud možno užívaly a využívaly její široké možnosti pro svůj vlastní umělecký i osobnostní růst, byť by to mělo být po malých krůčcích. Zároveň se výtvarné aktivity snažím propojovat s probíraným učivem i aktálním prožíváním dětí, případně s cíli průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova.


V češtině aktuálně probíráme slovesa, k procvičování doporučuji například tyto odkazy:

https://www.umimecesky.cz/cviceni-slovesa-5-trida?chosenGrade=5

https://www.gramar.in/cs/test.php?g_idt=62751241631a2

https://www.skolasnadhledem.cz/profil/1-stupen/12-cesky-jazyk/1927-5-rocnik/258-slovni-druhy/1383-slovesa#activity-4959

https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_3.roc/sloveso_cas2.htm


V matematice aktuálně probíráme desetinná čísla a v geometrii začínáme krychli a kvádr, pro procvičování nebo pochopení látky doporučuji tyto odkazy:

https://cs.khanacademy.org/math/5-trida/xfb4b2e288ba389ab:desetinna-cisla/xfb4b2e288ba389ab:desetinna-cisla-na-ciselne-ose/v/graphing-hundredths-from-0-to-01-math-4th-grade-khan-academy 

https://www.umimematiku.cz/cviceni-desetinna-cisla


Ukázky realizace úkolů z výtvarné "vycházky":